מגזר
יחסים בינלאומיים, ענייני חוץ
יעדים
שיתוף פעולה יעיל יותר
גם אתם יכולים לשתף את הסיפור שלכם
גישה קלה יותר לתורמים
יצירת קשר עם תומכים
קרדיט לתמונות
יאנה אסנברנרובה
האתגר
תת-תזונה היא מצב בריאותי קטלני שגובה את חייהם של מיליון ילדים מדי שנה1. עם זאת, מדובר במשבר שניתן למנוע אותו ולטפל בו. אנשי הארגון Action Against Hunger שואפים להגיע בזמן לילדים הסובלים מתת-תזונה, כדי להציל את חייהם. לרוע מזלם, ל-Action Against Hunger יש מעט מאוד מימון שמופנה לשיווק, תקשורת וטכנולוגיות מידע. למרות שאנשי הארגון היו רוצים להשקיע בתחומים האלה, אין להם מספיק משאבים כדי להרחיב את התוכניות שהם מפעילים.
בארגון כלל-עולמי, תקשורת היא מרכיב חיוני. עם זאת, הכלים המבוזרים של Action Against Hunger לתקשורת הקשו על אנשיו. צוותים שונים השתמשו בשיטות שונות לתקשורת זה עם זה, ובכל פעם שמתנדב או עובד רצה לדבר עם קולגה שלו, הוא היה צריך לברר מה שם המשתמש שלו ולהוסיף אותו לאפליקציית התקשורת הרלוונטית.
העבודה של אנשי Action Against Hunger מצילה חיים והם נאלצים לעבוד מסביב לשעון. עם זאת, הם התקשו להתמודד עם הצורך בתחזוקה מתמדת של השרתים שלהם. גם איומים מצד אסונות טבע, כמו הוריקן סנדי בניו יורק, עלולים להפיל את השרתים ולהוריד את כל עבודתם לטימיון.
בזכות השימוש בכלים של Google, אנשי Action Against Hunger הצליחו להתגבר על הקשיים האלה ולהציל חיים.
הסיפור
אנשי Action Against Hunger נסמכים על גישה מהפכנית לטיפול בתת-תזונה שנקראת 'ניהול קהילתי של תת-תזונה חמורה' (CMAM). במסגרתה, ההורים יכולים לקחת הביתה ממרח בוטנים עשיר בחומרים תזונתיים, חלבונים וקלוריות ולטפל בילד או בילדה שלהם. ממרח זה נקרא 'מזון טיפולי מוכן לאכילה' (RUTF). הוא מדמה חטיף חלבון ולא דורש הכנה או קירור. בזכות הטיפול בילדים בבית, לא צריך לנסוע מרחקים ארוכים למרכזי טיפול, כך שההורים יכולים לדאוג גם לבריאות של שאר בני המשפחה.
אנשי Action Against Hunger משתמשים בכלים של Google כדי להילחם בתת-תזונה. תוכנית המענקים לעמותות ו-YouTube עזרו לגייס עוד כסף לתוכניות השונות של Action Against Hunger ולהרחיב משמעותית את טווח ההגעה לקהלים חדשים.
בארגון Action Against Hunger משתמשים בתוכנית המענקים לעמותות כחלק מתוכנית הפעולה לחירום במקרה של אסון. לדוגמה, כשהוכרז על רעב המוני בדרום סודן, הם פרסמו במהירות מודעות כדי למקד מונחי חיפוש רלוונטיים ולעודד אנשים לנקוט פעולות מצילות חיים. כשנגיף האבולה תפס את הכותרות הראשיות בחדשות, אנשי הארגון מיקדו באופן מיידי מילות מפתח באמצעות תוכנית המענקים לעמותות כדי שאנשים שחיפשו מידע - ינקטו פעולה. לאחר מכן, הם נעזרו ב-Analytics כדי לקבל החלטות מבוססות נתונים, לשפר את גיוס התרומות ולבצע אופטימיזציה למעורבות המשתמשים. למעשה, הם כמעט הכפילו את ההכנסה לעומת השנה שעברה בזכות תוכנית המענקים לעמותות, וההערכה היא שהם יעשו זאת גם השנה.
מאז המעבר ל-Google Workspace ב-2013, שיטות התקשורת ושיתוף הפעולה של אנשי Action Against Hunger השתפרו משמעותית. כך למשל, הם התחילו להשתמש באפליקציית Google Meet לתקשורת בארגון. אפליקציה זו מאפשרת לכל אחד בארגון לשוחח במהירות ובקלות עם מישהו אחר, שנמצא במדינה או ביבשת אחרת. כיום, מתנדב או עובד מהסניף של הארגון בלונדון יכול לתקשר עם עמית מניו יורק בהודעות מיידיות או ב-Google Meet (שיחת ועידה בווידאו). גם Gmail ו-Google Drive תרמו מאוד לשיפור הפרודוקטיביות. הכלים של Google Workspace הפכו לחלק בלתי נפרד מהארגון ואפשרו לאנשיו לשפר את התקשורת ושיתוף הפעולה בכל העולם. כבר אין להם כמה גרסאות לאותו מסמך, והם יכולים לשתף פעולה בזמן אמת בכמה אזורי זמן.
"ב-20 השנים האחרונות, שיעור האנשים הסובלים מתת-תזונה במקומות הכי פחות מפותחים בעולם צנח כמעט בחצי. זה נתון משמח מאוד, והוא התאפשר בזכות התמיכה של חברות כמו Google. השותפות שלנו עם Google עזרה לנו להגיע להישגים אדירים. אנחנו משתמשים בטכנולוגיה של Google בקמבודיה כדי ליישם פתרונות ארוכי-טווח לתת-תזונה. גם בארה"ב אנחנו משתמשים בתוכנית המענקים של Google לעמותות וב-Google Analytics. הכלים האלה הובילו לתובנות משמעותיות על הביצועים שלנו באינטרנט".
אנדריאה טמבוריני, מנכ"ל Action Against Hunger
התוצאות בשטח
בשנה שעברה הגיעו תוכניות התזונה של Action Against Hunger ל-1.5 מיליון אנשים1. במהלך 10 השנים האחרונות, מספר הילדים שקיבלו טיפול עקב תת-תזונה חמורה גדל פי שלושה1. השקעה בתזונה היא אחת מפעולות ההצלה הכי חסכוניות ויעילות בעולם. מחקר חדש מגלה שכל דולר שמושקע בתזונה של ילד באלף הימים הראשונים מניב ממוצע של $16 בחזרה2. ההשקעה בתזונה מעניקה לילדים את היסודות לחיים בריאים ויצרניים ומבססת את היסודות להתקדמות גלובלית בת-קיימא בבריאות ובהתפתחות.
בזכות תוכנית המענקים לעמותות, 158,000 אנשים הגיעו לאתר של הארגון ב-12 החודשים האחרונים, והארגון גייס יותר מ-$66,000. עלות הטיפול בילד הסובל מתת-תזונה היא $45, כך שהסכום הזה יעניק ל-1,466 ילדים נוספים סיכוי לחיות.
אנשי Action Against Hunger גם גייסו למעלה מ-$20,000 בעקבות הפניות לאתר מ-YouTube. אנשי הארגון הצליחו לנהל מעקב אחר ההפניות האלו בזכות תכונת המעקב אחר מסחר אלקטרוני של Google Analytics. תוכנית Google לעמותות עזרה לארגון Action Against Hunger להתגבר על אתגרים רבים הנוגעים למשאבים. בסופו של דבר, התוכנית עזרה להציל יותר חיים.
1. מקור: https://www.actionagainsthunger.org/impact/nutrition
2. מקור: https://www.actionagainsthunger.org/sites/default/files/publications/Action-Against-Hunger-2015-Annual-Report-web.pdf